' rel='stylesheet' type='text/css'>

مهرجان الجونة السينمائي يعلن عن المواعيد الجديدة لدورته الرابعة!

 

مركز الجونة للمؤتمرات والثقافة سيحتضن فعاليات المهرجان في الدورة المقبلة 2020 .

صوت العرب : الجونة – مصر.

 

تحسبا للظروف الصعبة التي تواجهها المهرجانات السينمائية العالمية، لغرض إقامة دورة آمنة وناجحة من أجل ضيوفنا وجماهيرنا الأعزاء، قرر مهرجان الجونة السينمائي أن يعدل مواعيد إقامة دورته الرابعة، لتصبح في الفترة ما بين 23 – 31 أكتوبر| تشرين الأول 2020 في مدينة الجونة، أي بمثابة شهر زائد عن المواعيد المُعلن عنها سابقًا. سيتم الإعلان عن برنامج الدورة الرابعة للمهرجان في نهاية سبتمبر/أيلول 2020 

تأثرت العديد من المهرجانات السينمائية بالأوضاع المتعلقة بالجائحة، وعودتها إلى المشهد ستبعث برسالة إيجابية إلى العالم بعودة الأمور إلى طبيعتها. نحن نختار أن نحيا في ظل هذا الأمل، في جو من الإيجابية، وأن نستكمل التزامنا الذي بدأناه من أجل المساهمة في تطوير السينما دوليا وإقليميا، وأن نضمن في الوقت ذاته تجربة آمنة وممتعة لكل المشاركينهكذا علق انتشال التميمي مدير المهرجان

يُفتتح في الدورة الرابعة لمهرجان الجونة السينمائي، مركز الجونة للمؤتمرات والثقافة (GCCC)، الذي يتميز بتصميمه المعماري الفذ الممتد على مساحة 8000 متر مربع من الفضاءات المفتوحة الواسعة، ويُعد هذا الافتتاح واحدًا من أهم الأحداث المنتظرة في تلك الدورة، حيث سيوفر أجواء فريدة لتجربة ثقافية وسينمائية جديدة.  

مع مراعاة اللوائح الحكومية، يستكشف المهرجان في الوقت ذاته الإمكانيات المتاحة لإقامة الفعاليات سواء كانت في أماكن مغلقة أو مفتوحة أو حتى في الفضاء الإليكتروني (أونلاين)، خاصة تلك الفعاليات المتعلقة بـمنصة الجونة السينمائية، من أجل توفير تجربة مهرجانية فعالة. لكن تتمثل الأولوية الحرجة للمهرجان في المحافظة على سلامة الجماهير والضيوف المشاركين، ووضع ذلك في المقام الأول، عن طريق توفير كل المعايير اللازمة التي تحددها الهيئات الطبية.

يعمل فريق البرمجة بأقصى جهده منذ بداية العام، من أجل متابعة وتصنيف واختيار الأفلام للدورة المقبلة من المهرجان. تقدم حتى هذه اللحظة، للمشاركة في الدورة الرابعة، أكثر من 800 فيلم ومشروع في مرحلة التطوير وفيلم في مرحلة ما بعد الإنتاج. 

صرحت بشرى رزة رئيس عمليات المهرجان، قائلة: “نحن حاليًا في حوار مستمر مع العديد من الأسماء الهامة في صناعة السينما والمهرجانات السينمائية، من أجل دراسة كيف يمكن للمهرجانات أن تتكيف مع الظروف الحالية وتواصل دورها في تطوير الصناعة إقليميا ودوليا. يشارك فريقنا في سوق مهرجان كان الافتراضي، من أجل مقابلة المنتجين والموزعين والحصول على الأفلام، إضافة إلى دراسة التجربة الإلكترونية لسوق الأفلام. كما سيتواجد فريقنا في مهرجانات الخريف من أجل الحصول على أحدث الأفلام الممتازة من كل أنحاء العالم.”  

عن مهرجان الجونة السينمائي

واحد من المهرجانات الرائدة في منطقة الشرق الأوسط، يهدف إلى عرض مجموعة من الأفلام المتنوعة للجمهور الشغوف بالسينما والمتحمس لها، وخلق تواصل أفضل بين الثقافات من خلال فن السينما، ووصل صناع الأفلام من المنطقة بنظرائهم الدوليين من أجل تعزيز روح التعاون والتبادل الثقافي. إضافة إلى ذلك، يلتزم المهرجان باكتشاف الأصوات السينمائية الجديدة، ويتحمس ليكون محفزًا لتطوير السينما في العالم العربي.

 

 El Gouna Film Festival Announces Revised Dates of Its 4th Edition

Gouna Conference and Culture Centre Set to Host the 2020 Events and 

Activities of GFF.

Arab voice on line – EL Gouna- egypt.

 

Responding to the challenging circumstances that all international film festivals are facing and with the intention to deliver a safe festival experience to its guests and audiences, El Gouna Film Festival (GFF) has announced slightly revised dates of its 4th edition, that is now scheduled to take place one month later than initially planned, and will run from October 23 to 31, 2020 in the Egyptian resort town of El Gouna. The festival program will be announced by the end of September, 2020.

 

GFF Director Intishal Al Timimi stated: “Several film festivals have been impacted by the ongoing global COVID-19 pandemic and their return to the scene will send a positive signal that the world is on its way to normalcy. At GFF, we choose to live in this hope and positivity and continue our commitment to make a contribution to the development of cinema internationally and in the region and to ensure a safe yet enjoyable experience for all participants.” 

 

One of the eagerly anticipated highlights of this year is that the festival will be the first public event hosted at the site of Gouna Conference and Culture Centre (GCCC), which features an architectural design of 8000-square-meter-wide open space, providing a unique and spacious atmosphere for a new cultural and cinematic experience. 

 

Subject to the governmental regulations at the time, the festival is exploring possibilities of utilizing indoor and outdoor spaces as well as online activities, especially those that are related to CineGouna Platform, in order to offer a productive festival experience. GFF will, however, first and foremost, ensure the safety and comfort of its participants and audiences by putting in place all necessary measures recommended by the health authorities.

 

The programming team has been busy at work since the beginning of the year tracking, soliciting, and previewing films for this new edition. Currently more than 800 projects in development and films in post-production have been submitted to GFF.

 

Bushra Rozza commented: “We are in constant dialogue with the key industry players and other international film festivals to study how film festivals may adapt to the current situation and continue to play their roles in developing the industry regionally and internationally. Our team participated in the virtual Marche du Film, not only to meet sales agents and producers to source their films, but also to study the experience of a digital-only film market. Furthermore, the members of the team will be attending the Fall festivals to bring to the region the best and newest crop of films.” 

 

 

About El Gouna Film Festival

 

 One of the leading festivals in the MENA region, GFF aims to showcase a wide variety of films for a passionate and knowledgeable audience, while fostering better communication between cultures through the art of filmmaking. Its goal is to connect filmmakers from the region with their international counterparts in the spirit of cooperation and cultural exchange. The Festival is committed to the discovery of new voices and strives to be a catalyst for the development of cinema in the Arab world.

شاهد أيضاً

بينها مُدن عربية.. مناطق على الأرض أصبحت أشد حرارةً من أن يعيش عليها البشر

عاماً بعد عام تزداد موجات الحر التي تضرب العالم؛ لتصل درجات الحرارة إلى أرقام قياسيّة، …

تابعوا اخر الأخبار على صوت العرب

Translate » ترجم الموقع لأي لغة في العالم
%d مدونون معجبون بهذه: