' rel='stylesheet' type='text/css'>

في المؤتمر الصحفي:مهرجان الجونة السينمائي يكشف عن التفاصيل النهائية لدورته الخامسة . 

في المؤتمر الصحفي:مهرجان الجونة السينمائي يكشف عن التفاصيل النهائية لدورته الخامسة . 

صوت العرب: الجونة.

بعد السيطرة على حريق صغير شب في مركز الجونة للمؤتمرات والثقافة (بلازا المهرجان)، استأنف مهرجان الجونة السينمائي فعالياته التحضيرية للدورة الخامسة وآخرها مؤتمره الصحفي الذي عُقد عصر امس في مسرح مكشوف جُهز خصيصًا للمؤتمر بمدينة الجونة، حيث كُشفت التفاصيل النهائية للدورة الخامسة للمهرجان، والتي تبدأ غدًا الخميس 14 أكتوبر/تشرين الأول وتستمر حتى الـ22 من ذات الشهر.

حضر المؤتمر كل من المهندس نجيب ساويرس مؤسس مهرجان الجونة السينمائي والمهندس سميح ساويرس مؤسس مدينة الجونة والمهندس عمر الحمامصي الرئيس التنفيذي لشركة أوراسكوم القابضة للتنمية وانتشال التميمي مدير المهرجان وبشرى رزة المؤسس المشارك ورئيس عمليات المهرجان وأمل المصري المدير التنفيذي للمهرجان وأمير رمسيس المدير الفني للمهرجان، كذلك عمرو منسي المؤسس المشارك للمهرجان والنجمة يسرا عضو اللجنة الاستشارية الدولية للمهرجان، إضافة إلى  طارق كامل الرئيس التنفيذي لأويست وتامر دويدار الرئيس التنفيذي لمكادي هايتس.

جدير بالذكر أيضًا، أن عددا من أعضاء لجان التحكيم المؤكدين قد حضروا المؤتمر وبينهم المخرجة كاملة أبو ذكري رئيس لجنة تحكيم الأفلام القصيرة، بالإضافة إلى الممثلتين أروى جودة ومنة شلبي، وكذلك المنتجة المكسيكية مارتا سوسا والتي تترأس لجنة تحكيم مسابقة الأفلام الوثائقية الطويلة.

تحدث المهندس سميح ساويرس، مؤسس مدينة الجونة، في البداية عن الحريق الذي شب في المركز وقال: “نحمد الله أن الحريق لم يصب المكان الأساسي للمركز، والشباب قاموا بالواجب بزيادة”، ووجه الشكر لمديرية أمن وقوات الحماية المدنية الخاصة بمحافظة البحر الأحمر، وأضاف:”لن يعرف الحضور غدًا أين كان الحريق”، كما صرح أنه قد ذهب إلى المستشفى للاطمئنان على صحة المصابين ووجدهم كلهم بخير وبإصابات طفيفة.

ثم عٌرِضَ فيلم قصير يحكي حكاية السنوات الأربعة الفائتة من عمر المهرجان، استعرض عددًا من اللحظات المتميزة التي شهدها المهرجان طوال عمره، إضافة إلى مجموعة من الحقائق والأرقام حول المهرجان ومنصة الجونة السينمائية وجائزة “سينما من أجل الإنسانية”.

قال المهندس نجيب ساويرس، مؤسس مهرجان الجونة السينمائي حول بداية المهرجان: “الأساس هو توفيق الله في تكوين فريق المهرجان، قابلتني بشرى وكمال وخضر واقترحوا علي إقامة مهرجان سينما بالجونة، فاقترحت وجود عمرو منسي للجانب التنظيمي، إذ حقق نجاحًا هائلًا في تنظيم بطولات الاسكواش من قبل، ثم نظمت بشرى اجتماعًا مع انتشال التميمي في مهرجان كان، ووجدت عمقًا مختبئًا وراء الهدوء الظاهري له، وعشقًا للسينما مثل عشقنا، ثم اقترحت الأمر على سميح ساويرس، وأُعجب بالفكرة. أستطيع القول إن السنة الأولى للمهرجان كانت أجمل سنة بحياتي”.

ثم استكمل المهندس سميح ساويرس حديثه عن احتضان وولادة مهرجان الجونة بمدينة الجونة قائلًا: “عندما جئت إلى هنا منذ 32 عامًا كنت لا أستطيع تخيل أي شيء موجود في الجونة حاليًا، وهكذا كان الشغف هو المحرك لي في بناء مدينة الجونة، وكذلك المهرجان. عامل النجاح الثاني هو حب الناس لنا، اليوم حين حدث الحريق وجدت دعمًا من قوات الحماية المدنية ومديرية أمن ومحافظة البحر الأحمر، إضافة إلى الدعم الذي قٌدم لنا من وزارات الصحة والثقافة. أستطيع القول أن هناك مهرجانات كبرى قد احتذت بتجربتنا في العام الفائت وسط كل الظروف الصعبة”.

أضافت الفنانة يسرا، عضو اللجنة الاستشارية الدولية للمهرجان: “شارك مهرجان الجونة في زيادة التعددية في مشهد المهرجانات السينمائية، وقد أصبح المهرجان محفزًا للكثير من الناس، وخاصة الأجانب، وقدم جانبًا مختلفًا من مصر مليء بالحرية والجمال، ونشط من مشهدي السياحة والثقافة في مصر”.

صرح المهندس عمر الحمامصي، الرئيس التنفيذي لأوراسكوم القابضة للتنمية: “هذا العام، معظم فعاليات المهرجان ستقام في مركز الجونة للمؤتمرات والثقافة، وهو مركز مفتوح، ما يجعل العروض والفعاليات آمنة وممتعة في آن. إضافة إلى ذلك أجرينا اتفاقًا مع وزارة الصحة لتطعيم جميع حضور وضيوف المهرجان، كما أن كل العاملين بالمدينة والمهرجان قد تم تطعيمهم، ونشكر وزارة الصحة على تعاونها معنا”.

بينما علق عمرو منسي، المؤسس المشارك للمهرجان قائلًا: “أشكر اللجنة الاستشارية الدولية وخاصة الفنانة يسرا التي دعمت المهرجان منذ البداية، وفريق المهرجان الذي قدم نموذجًا يحتذى به، وأشكر كل رعاتنا وشركائنا وقناة أون التي دعمتنا منذ العام الأول”.

عن مشاركة الأفلام العربية في المهرجان، قال انتشال التميمي مدير المهرجان: “هناك اهتمام كبير بالأفلام العربية في المنطقة، وهناك تنافس قوي على تواجد الأفلام في أي مهرجان عربي، نجحنا على مدار السنوات الماضية في الاستحواذ على أهم الإنتاجات العربية السينمائية، وهذا العام نضيف رقمًا قياسيًا جديدًا بمشاركة سبعة أفلام مصرية بينما مهرجانات أخرى تعاني لتحقيق هذا العدد، ونحاول دائمًا أن يكون المهرجان مركزًا للسينما العربية”.

ثم أضاف المهندس سميح ساويرس عن الدور الهام لوزارة الصحة قائلًا: “دون جهود وزارة الصحة، فإنه لم يكن ممكنًا إقامة الدورة الرابعة للمهرجان وهذا العام أيضًا، إذ قدموا كل الخدمات من تطعيم وسيارات إسعاف ومسحات بي سي آر. دعم وزارة الصحة جعل المزايدة علينا صعبة فيما يخص وضع كورونا”.

كشفت بشرى، المؤسس المشارك ورئيس العمليات، عن تفاصيل الدورة الخامسة لمنصة الجونة السينمائية: “شكرًا لكل الحضور، والفريق والرعاة والشركاء والصحافة والإعلام. أصر انتشال التميمي منذ البداية على تدشين منصة الجونة السينمائية، وهي منقسمة إلى قسمين منطلق الجونة السينمائي لدعم المشاريع والأفلام غير المكتملة، وجسر الجونة السينمائي المعني بالتواصل مع مؤسسات وجهات مختلفة ويقدم ورشًا للعمل ومحاضرات لكفاءات سينمائية عالمية. الأهم هو امتدادنا على مدار العام، وسيكون هناك نشاط سنوي مع أويست ليكون هناك إسهامًا حقيقيًا مستمرًا لمشهد الثقافة طول العام”.

حول برنامج أفلام هذا العام، صرح أمير رمسيس، المدير الفني للمهرجان :”يضم البرنامج عددًا كبيرًا من الأفلام الفائزة بجوائز المهرجانات الكبرى، ومن بينها الفيلم الفائز بجائزة أسد فينيسيا “الحدث” والفيلم الفائز بالجائزة الكبرى لمهرجان كان “مقصورة رقم 6” وغيرها من الإنتاجات السينمائية الحديثة المهمة، ما يؤكد إصرارنا على استقطابنا لأحدث الأفلام،  هو تأمين فيلم جديد قبل البارحة وهو فيلم “بيل” للمخرج مامورو هوسودا الحائز على جائزة الإنجاز الإبداعي في مهرجان لوكارنو هذا العام”.

قالت أمل المصري المدير التنفيذي للمهرجان: “أود الحديث عن مبادرة، تكمل فكرة ومبادرة المهندس نجيب “سينما من أجل الإنسانية”. هذا العام استحدثنا مبادرة “تدوير المخلفات السينمائية” بالتعاون مع وزارة الثقافة للإسهام في تعزيز الاستدامة البيئية ومعنا  10 مصممين متميزين، سيقومون بتدوير مخلفات سينمائية، وسيتم عرض المنتجات في مزاد، وهذه هي المبادرات التي تجعل سينما من أجل الإنسانية ليست مجرد شعارًا”.

ثم أضاف المهندس نجيب ساويرس: “أرى الأعوام القادمة أسهل، والفضل في ذلك يرجع لانتشال، لأنه معروف بشدة في الأوساط السينمائية العالمية، الأهم أن نتخلص من المفاهيم السطحية عن المهرجان، والتي تحدث بسبب التركيز الشديد على المظاهر. من الصعب الحصول على أحدث أفلام العام، وإقناع أصحاب تلك الأفلام بالحضور، ولولا فيروس كورونا لكنا قد استضفنا العديد من النجوم العالميين. أثبتنا أنفسنا على مدار السنوات الماضية، والأهم هو التجديد في السنوات القادمة”.

كما أعلن انتشال التميمي عن جائزة المهرجان المستحدثة، نجمة الجونة الخضراء، والتي ستُمنح للأفلام المعنية بالبيئة، وأضاف إنها كانت رغبة المهندس سميح ساويرس في المقام الأول، وقد استطعنا إقامة المسابقة هذا العام، وتضم في لجنة تحكيمها الممثلة المصرية أروى جودة.

ثم فُتِحَ باب الأسئلة للصحفيين، وقام أحد الصحفيين بالسؤال عن الخلاف الذي أشيع قبل مهرجان الجونة بين انتشال التميمي مدير المهرجان والفنانة يسرا. بدأ المهندس نجيب ساويرس الإجابة عن السؤال قائلًا: “انتشال التميمي لم يوفق في تصريحه ولكنه لم يقصد بالطبع الإساءة للفنانة يسرا، التي تمتلك معزة خاصة لدينا”. ثم علق التميمي قائلًا:”علاقتي بيسرا تمتد لسنوات طويلة، وتربطنا أشياء كثيرة ببعض على مدار السنوات، ومنها نقاشاتنا حول الفن التشكيلي والسينما والحياة، لم أوفق في ما قلته  وأعتذر منها على تصريحي الذي لم أقصد به أي إساءة” ثم قام واحتضن الفنانة يسرا وسط تصفيق من الحضور.

أضافت بشرى “أود أيضًا أن أضيف أن هناك فعاليات متميزة للغاية هذا العام، وخاصة ندوة “صورة مصر القديمة في السينما”  وندوة “تنفس، تحدث، مثِل: حديث عن الصحة النفسية للممثلين” بالتعاون مع ميدفيست مصر إضافة إلى ورشة “تصميم الأزياء بإدارة ديبورا لانديس وريم العدل” وندوة عن الأفلام المصرية التي أثرت في المجتمع، ومحاضرة المخرج الأمريكي الشهير “دارين أرنوفسكي” والبرنامج الخاص والمعرض الاستعادي الذي صممه أستاذنا أنسي أبو سيف عن المخرج البولندي الشهير كريستوف كيشلوفسكي.

ثم وصلت فيديوهات حية من منطقة البلازا عن الإجراءات التي تحدث لإعادة ترميم المركز. كما أعُلن عن مبادرة ستحدث في أويست القاهرة طوال العام لعرض مجموعة مختارة من أفلام المهرجان.

وسط النقاش، قامت المخرجة إيناس الدغيدي وعلقت قائلة: “عرفت عائلة ساويرس قبل الثراء، وهم بدأوا من الصفر، واليوم أراهم كما أول يوم لهم بكل حبهم للناس وبهجتهم, مهرجان الجونة كان جزءًا من استمتاعهم بحياتهم، وحبهم لبلدهم، وهم من أكثر الناس الذين بذلوا جهودًا لخدمة مصر، والمهرجان أيضًا جزء من حبهم لمصر”.

ردًا على إلغاء فيلم الافتتاح، قال أمير رمسيس، المدير الفني للمهرجان :”إلغاء فيلم الافتتاح جاء بسبب حرصنا على عرض الأفلام في أفضل ظروف واحترامًا لصناع هذه الأفلام، لأن حفل الافتتاح قد يظلم أحد الأفلام، وهذا ما لا نوده. هذا العام لا نملك فيلم افتتاح ولكن لدينا فيلم افتتاح عروض الجالا (السجادة الحمراء)”.

كما أعلن مهرجان الجونة السينمائي عن شركاء ورعاة دورته الخامسة. يقام المهرجان برعاية أوراسكوم للتنمية ووجهاتها: أويست ومكادي هايتس والجونة إنشنت هيلز. يتضمن شركاء المهرجان: الشريك الإعلامي الرئيسي قناة أون وشريك الاتصالات أورنج والشريك الإعلامي يورو نيوز، إضافة إلى الشريك والناقل الرسمي أبو غالي موتورز – سيكست بالشراكة مع تيكيت إيجيبت ويونيفرسال أرابيك ميوزيك.

أما رعاة المهرجان هم: بيبسي المشروب الرسمي للمهرجان، بالشراكة مع كواي، ومرسيدس-بنز السيارة الرسمية للمهرجان، ومصر للطيران الناقل الرسمي. كما يتضمن الرعاة محمد الصغير الراعي الرسمي للتجميل. وبرعاية سامسونج، وبنك مصر الشريك الرسمي وبدعم من تيوكسان والشريك الحصري لأزياء الرجال كونكريت بدعم من فاين، ومنلي، ووياك، بالتعاون مع جيميناي أفريقيا، ووندرمان طومسون وطلبات. يُنظَم المهرجان تحت رعاية وزارة الصحة والسكان، ووزارة الثقافة، والمركز القومي للسينما.

مهرجان الجونة السينمائي:

واحد من المهرجانات الرائدة في منطقة الشرق الأوسط، يهدف إلى عرض مجموعة من الأفلام المتنوعة للجمهور الشغوف بالسينما والمتحمس لها، وخلق تواصل أفضل بين الثقافات من خلال فن السينما، ووصل صناع الأفلام من المنطقة بنظرائهم الدوليين من أجل تعزيز روح التعاون والتبادل الثقافي. إضافة إلى ذلك، يلتزم المهرجان باكتشاف الأصوات السينمائية الجديدة، ويتحمس ليكون محفزًا لتطوير السينما في العالم العربي، خاصة من خلال ذراع الصناعة الخاصة به، منصة الجونة السينمائية.

El Gouna Film Festival Unveils Its 5th Edition’s Final Details in its Press Conference

 

El Gouna.Arab Voice

fter containing a small fire that broke out in El Gouna Conference and Culture Center (Festival Plaza), El Gouna Film Festival (GFF) continued its preparations for its 5th edition, which culminated in a press conference that was held today in an open-air theater that was specifically prepared for the press conference held in the resort town of El Gouna. In this press conference, GFF unveiled its final details for its 5th edition, which is scheduled to commence tomorrow, October 14, and will continue to October 22, 2021.

The press conference was attended by Engineer Naguib Sawiris, Founder of El Gouna Film Festival, Engineer Samih Sawiris, El Gouna Founder, Engineer Omar El Hamamsy, CEO of Orascom Development Holding (ODH), Intishal Al Timimi, GFF Director, Bushra Rozza, Co-Founder and Chief Operations and Foreign Relations Officer, Amal El Masri, Executive Director, Amr Mansi, Co-founder, and Youssra, a member of GFF’s International Advisory Board, in addition to the attendance of Amir Ramses, Artistic Director, Tarek Kamel, CEO of O-West and Tamer Dweidar, CEO of Makadi Heights.

It’s important to note that a number of GFF’s confirmed jury members, such as Egyptian actresses Arwa Gouda and Menna Shalaby in addition to Egyptian director and jury president of the Short Film Competition Kamla Abou Zekry, director-producer Tamer Ashry as well as Mexican producer and jury president of the Feature Documentary Competition Martha Sosa, were present as well.

Discussing the fire that occurred at the Festival Plaza, El Gouna Founder Engineer Samih Sawiris said: “We’re thankful that the fire didn’t damage the main parts of the Festival Plaza. GFF’s team members handled the situation well.”

Extending his gratitude to the security forces and the Red Sea Governorate’s civil protective forces and mentioned that he visited the hospital to check on the state of the injured parties and found them all safe and sound with minor injuries, Sawiris also added: “Tomorrow, the attendees will not know where the fire occurred.”

A short film displaying the past four years of El Gouna Film Festival was presented, showcasing a number of its unique moments as well as an assortment of facts and figures about GFF, CineGouna Platform (CGP), and the Cinema for Humanity Audience Award.

 

A short film displaying the past four years of El Gouna Film Festival was presented, showcasing a number of its unique moments as well as an assortment of facts and figures about GFF, CineGouna Platform (CGP), and the Cinema for Humanity Audience Award.

Engineer Naguib Sawiris, Founder of El Gouna Film Festival, said this about the inception of GFF: “Our foundation is divine assistance in creating GFF’s team. Bushra Rozza, Co-Founder and Chief Operations and Foreign Relations Officer, and Kamal Zadeh, Co-founder and General Manager, met with me and suggested that we hold a film festival in El Gouna. I suggested bringing in Amr Mansi, Co-founder, to the organizational aspect, since he had great successes in holding squash tournaments before. Following this, Bushra arranged a meeting with Intishal Al Timimi, GFF Director, in Cannes. During the meeting, I found a hidden depth behind his external calm as well as a passion for cinema that we share. Then, I suggested the idea to Samih Sawiris, El Gouna Founder, and he liked it. I can now say that the first edition of GFF was the best year of my life.”

Speaking about the inception of GFF and how the resort town of El Gouna adopted it, Enigneer Samih Sawiris, Founder of El Gouna, said: “When I came here 32 years ago, I wasn’t capable of imagining anything existing in El Gouna. Passion was my main drive in building the town of El Gouna as well as the festival. Our second factor of success was the admiration people hold for us. Today, when the fire broke out, I found support from the civil protective forces as well as the security forces and the Red Sea Governorate in addition to the support given to us by the Ministry of Health and Population and the Ministry of Culture. There are several established film festivals that toke note of our experience during GFF’s 4th edition and followed it.”

Egyptian superstar Youssra, member of GFF’s International Advisory Board, added: “GFF participated in increasing the diversity in the realm of film festivals. It inspired a lot of people, especially foreigners, and introduced a different side of Egypt, full of freedom and beauty and rich in touristic and cultural scenery.”

Engineer Omar El Hamamsy, CEO of Orascom Development Holding (ODH), said: “This year, most of GFF’s activities will be held in GCCC, which is an open-air center, making the screenings as well as other activities safe and enjoyable at the same time. Additionally, we held an agreement with the Ministry of Health and Population to vaccinate all GFF guests and attendees. It’s important to also note that all of the workers in El Gouna and at GFF are vaccinated. We thank the Ministry of Health and Population for its collaboration with us.”

Amr Mansi, Co-founder, said: “I would like to thank the International Advisory Board, especially the Egyptian superstar Youssra, who has supported GFF since it first came into being, as well as all our sponsors, partners, and ON TV, who have aided us since the very beginning.”

Speaking about the participation of Arab films in GFF’s 5th edition, Intishal Al Timimi, GFF Director, said: “There’s a lot of care towards Arab films in the region as well as a strong competition over the inclusion of films in any Arab film festival. Over the years, we have been successful in monopolizing the finest and most prominent Arab cinematic productions. This year, we broke a new record with seven Egyptian films participating in GFF while other film festival face challenges in securing that number. We constantly aim to make GFF a hub for Arab cinema.”

Discussing the important role of the Ministry of Health and Population, Engineer Samih Sawiris, Founder of El Gouna, added: “Without the efforts of the Ministry of Health and Population, it wouldn’t have been possible to hold the 4th edition of GFF last year. This year, too, it has provided numerous services, including vaccinations and ambulances as well as PCR tests. The support of the Ministry of Health made the rumors circulating about GFF, in regards to COVID-19, difficult to spread.”

Unveiling the details of the 5th edition of CineGouna Platform, Bushra Rozza, Co-Founder and Chief Operations and Foreign Relations Officer, said: “Thank you to all attendees, GFF team members, partners, sponsors, and press and media outlets. GFF Director Intishal Al Timimi insisted since the beginning to integrate CineGouna Platform, which includes the programs CineGouna SpringBoard that supports incomplete films and projects, and CineGouna Bridge that communicates with different organizations and holds high-caliber cinematic workshops, panels, and masterclasses. The most important aspect of CGP is its continuance throughout the year, with the inclusion of an annual program with O West, which will create a continuous contribution to the cultural realm throughout the year.”

Regarding GFF’s film lineup, Amir Ramses, Artistic Director, said: “GFF’s lineup includes an immense number of award-winning films, including Venice Film Festival’s Golden Lion Winner Happening as well as Compartment no. 6, winner of Cannes Film Festival’s Grand Prize, in addition to a number of important cinematic productions. Proves our vigilance in selecting quality films is the addition of a new film to our lineup two days ago: Mamoru Hasoda’s Belle, the winner of Locarno Film Festival’s Locarno Kids Award.”

Amal El Masri, Executive Director, said: “I would like to discuss an initiative that adds to Engineer Naguib Sawiris’s Cinema for Humanity idea. This year, we created the It’s Not the End initiative, in collaboration with the Ministry of Culture, to aid environmental sustainability. 10 fantastic designers will rework cinematic waste into works of art that will be auctioned off. These are the types of initiatives that make Cinema for Humanity more than just a slogan.”

Engineer Naguib Sawiris, GFF Founder, added: “I think that future editions will be more feasible, thanks to Intishal Al Timimi, GFF Director, who is widely known in international cinematic circles. It’s important to get rid of the superficial views about GFF, which only occur because of the extreme attention given to appearances. Securing the most recent cinematic works in the world is difficult as is convincing their filmmakers to attend. If it wasn’t for COVID-19, we would have hosted several international stars. We have proved ourselves over the past few years; now the important part is innovation for the upcoming ones.”

GFF Director Intishal Al Timimi announced the inauguration of El Gouna Green Star Award, which will be awarded for films that focus on environmental issues, adding that it this was the goal of Engineer Samih Sawiris, first and foremost. The jury for El Gouna Green Star Award will include Egyptian actress Arwa Gouda.

Following this, the floor was given to press outlets. One journalist asked about the dispute that happened between Intishal Al Timimi, GFF Director, and Egyptian star Youssra.

Answering this question, Engineer Naguib Sawiris, GFF Founder, said: “Intishal Al Timimi simply chose unfortunate wording but he did not mean to offend Youssra, who we especially cherish.”

Intishal Al Timimi, GFF Director, said: “My relationship with Youssra goes back to many years, with many things bringing us together. Among these things are discussions surrounding art, cinema, and life. I misspoke and I apologize for my statement, which did not mean any harm.”

Following his statement, Intishal Al Timimi, GFF Director, embraced the Egyptian star Youssra, prompting applause from the attendees.

Bushra Rozza, Co-Founder and Chief Operations and Foreign Relations Officer, added: “I would like to also say that there will be panels, especially the Depicting Ancient Egypt in Film panel, and the Breathe, Talk, Perform: A Take on the Psychological Well-being of Actor panel, in collaboration with Medfest Egypt, as well as the Costume Design Workshop Co-instructed by Deborah Landis and Reem El Adl and a panel about the Egyptian films that impacted society. There will also be a masterclass by renowned American director Darren Aronofsky in addition to the Special Presentation and the Retrospective Exhibition curated by renowned production designer Onsi Abou Seif about the famed Polish director Krzysztof Kieślowski.”

Following this, the live videos showing the Festival Plaza during the reconstruction process were shown in addition to the announcement of an initiative that will take place in O West Cairo throughout the year, in which a selection of GFF films will be screened.

Egyptian director Inas ElDeghedy commented: “I have known the Sawiris brothers for a long time. They have started from scratch and today I see them in the same way: admired by the people and remaining joyful. El Gouna Film Festival is part of how they enjoy life and how they display their love for their country. They are among the people who have exerted the most effort to serve Egypt, with GFF being a part of them.”

In response to the questions regarding the cancellation of the opening film, Amir Ramses, Artistic Director, said: “The opening film was cancelled because of our cautiousness in screening films in the most optimum conditions and our respect for the filmmakers. Picking a film for the opening ceremony could cause unfairness to one of the other films, which isn’t what we desire. This year, we do not have an opening film, but we have a film that will initiative the start of red carpet screenings.”

The 5th edition of GFF is Brought to You by Orascom Development and it’s destinations O West, Makadi Heights, El Gouna and its latest neighborhood Ancient Hills, Principal Media Partner ON TV, Telecom Partner Orange, Media Partner Euro News, and Official Transportation Partner Abou Ghaly Motors – Sixt, Official Ticketing Partner Ticket Egypt, In Partnership With UAM.

Official Beverage Pepsi, In Partnership With KWAI, Official Automotive Mercedes-Benz, Official Carrier Egypt Air, Exclusive Beauty Partner Mohamed Al Sagheer, Sponsored by SAMSUNG Life Style TV The Frame, Official Bank Banque Misr.

Additionally, GFF is Supported by Teoxane, Exclusive Men’s Fashion Partner Concrete, Hygiene Partner Fine, Supported by Minly and Weyyak, In Collaboration With Gemini Africa, Wunderman Thompson, and talabat. GFF is Organized Under the Auspices of the Ministry of Health & Population, the Ministry of Culture, and the Egyptian Film Centre.

 

El Gouna Film Festival

One of the leading festivals in the MENA region, GFF aims to showcase a wide variety of films for a passionate and knowledgeable audience, while fostering better communication between cultures through the art of filmmaking. Its goal is to connect filmmakers from the region with their international counterparts in the spirit of cooperation and cultural exchange. The festival is committed to the discovery of new voices and strives to be a catalyst for the development of cinema in the Arab world, especially through its industry hub CineGouna Platform.

Translate » ترجم الموقع لأي لغة في العالم
%d مدونون معجبون بهذه: