' rel='stylesheet' type='text/css'>

ثلث اللاجئين حصلوا على لقاح كورونا “COVID-19” داخل مخيمات اللاجئين في الأردن.

ثلث اللاجئين حصلوا على لقاح كورونا “COVID-19” داخل مخيمات اللاجئين في الأردن.

صوت العرب: الاردن.

تؤكد المفوضية أن من بين 47 ألف لاجئ مؤهل للحصول على لقاح كورونا COVID-19 والذين يعيشون داخل مخيمات اللاجئين في الأردن، تلقى 13455 – يمثلون 30% من السكان المؤهلين – جرعتهم الأولى على الأقل من لقاح كورونا COVID-19.

على الرغم من أن مخيم الزعتري والأزرق والمخيم الإماراتي الأردني يضم حوالي 120 ألف لاجئ سوري، إلا أن استبعاد الأطفال دون سن 18 عامًا والنساء الحوامل من أخذ اللقاح يعني أن 47 ألف لاجئ فقط مؤهلون حاليًا للتسجيل والحصول على اللقاح. تعمل المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن عن كثب مع وزارة الصحة الأردنية لإطلاق حملة التطعيم منذ بداية العام. وقاد الهلال الأحمر الإماراتي حملة التطعيم في المخيم الإماراتي الأردني.

في 25 مايو/أيار، تم إعطاء اللقاح لـ 1558 لاجئٍ في يوم واحد داخل مخيم الزعتري. يعمل داخل المخيم مركزان للتلقيح وآخر في مخيم الأزرق.

بالإضافة إلى ذلك، هناك أكثر من 20 ألف لاجئ مسجلين حاليًا على منصة وزارة الصحة الأردنية المخصصة للقاح وينتظرون مواعيد التطعيم الخاصة بهم. تركز المفوضية في الأردن وشركاؤها حاليًا على زيادة الوعي بين أهل المخيمات المتبقين حول فوائد أخذ اللقاح وتشجيعهم على التسجيل.

قال دومينيك بارتش، ممثل المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن: “إن نجاح حملة التطعيم مرتبط إلى حد كبير بقرار الحكومة إدراج جميع الأشخاص على الأراضي الأردنية، من المواطنين واللاجئين”. لكن لا يمكننا التوقف هنا. نحن بحاجة إلى المضي قدمًا حتى نضمن تلقيح جميع اللاجئين المؤهلين. هدفنا هو عدم ترك أي أحد خلف الركب – لا أحد بأمان حتى يصبح الجميع بأمان “.

كما يتلقى اللاجئون الذين يعيشون خارج مخيمات اللاجئين في المناطق الحضرية والمدن في الأردن لقاح كورونا COVID-19 بشكل مستقل عن المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين، ببساطة عن طريق الاتصال بمراكز التطعيم المحلية الخاصة بهم عند حصولهم على موعد. أكد إدراج اللاجئين في الخطة الوطنية للاستجابة لفيروس كورونا وحملة التطعيم مرة أخرى على الكرم الذي أظهره الأردن في استضافة أعداد كبيرة من اللاجئين. كان الأردن من أوائل الدول في العالم التي بدأت في إعطاء اللقاح اللاجئين في شهر يناير/ كانون الثاني.

تواصل المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين في الأردن العمل عن كثب مع وزارة الصحة الأردنية لضمان حصول اللاجئين على اللقاح على قدم المساواة مع السكان المحليين وتشجع الجميع على التسجيل للحصول على اللقاح من خلال المنصة.

A third of refugees eligible for COVID-19 Vaccine have been vaccinated in Jordan’s refugee camps 

Out of the 47,000 refugees who are eligible for the COVID-19 vaccine living in Jordan’s refugee camps, 13,455 – representing a 30 percent of the eligible population – have now received at least their first dose of the COVID-19 vaccine, UNHCR Jordan can confirm today.

Although Za’atari, Azraq and the Emirati-Jordanian camp are home to about 120,000 refugees, the exclusion of children under 18 and pregnant women from taking the vaccine means that only 47,000 refugees are currently eligible to register for and receive the vaccine. UNHCR Jordan has been working closely with the Jordanian Ministry of Health to roll out the vaccination campaign since the start of the year. The Emirati Red Crescent has led the vaccination campaign in the Emirati-Jordanian camp.

On 25 May, a record 1,558 refugees have been vaccinated in a single day in Zaatari camp. Two vaccination centers operate in the camp, as well as one in Azraq camp.

In addition, over 20,000 refugees are currently registered on the Jordanian Ministry of Health platform and are awaiting their vaccination appointments. UNHCR Jordan and partners are currently focusing on raising awareness among the remaining population about the benefits of taking the vaccine and encouraging them to register.

“The success of the vaccination campaign is very much connected to the Government’s decision to include all persons on Jordanian territory, nationals and refugees,” said UNHCR Jordan Representative, Dominik Bartsch. “But we cannot stop here. We need to carry forward the momentum generated thus far to ensure that all eligible refugees are vaccinated. Our aim is to leave no one behind – nobody is safe until everyone is safe.”

Refugees living outside of refugee camps in urban areas and cities in Jordan have also been receiving their COVID-19 vaccine independently of UNHCR, by simply approaching their local vaccination centers when they receive an appointment. The inclusion of refugees within the national COVID-19 response plan and vaccination campaign has once again emphasized the generosity that Jordan has shown in hosting large numbers of refugees. Jordan was one of the first countries in the world to start to vaccinate refugees back in January.

 UNHCR Jordan continues to work closely with the Jordanian Ministry of Health to ensure that refugees receive the vaccine on par with the local population and encourages everyone to register at vaccine.jo.

Translate » ترجم الموقع لأي لغة في العالم
%d مدونون معجبون بهذه: